Jaguar tähistab sportauto märgilist tähtpäeva viimase F-TYPE-iga

Jaguar tähistab sportauto märgilist tähtpäeva viimase F-TYPE-iga

• Viimane F-TYPE leiab oma koha Jaguar Heritage’i kollektsioonis, tähistades 50 aasta möödumist
päevast, mil toodeti viimane E-Type.

• Jaguar Daimler Heritage Trust (JDHT) lisab viimase kupee ja kabrioleti oma kollektsiooni, mis
hõlmab margi rikkaliku ajaloo ikoonilisi eksemplare.

• F-TYPE on ostmiseks saadaval kuni 2025. aasta alguseni, kui tootmine Castle Bromwichi tehases
lõpeb.

• Jaguar valmistub alates 2025. aastast liikuma edasi uude täiselektrilisse ajastusse.

Viimane Jaguar F-TYPE sportauto, mis toodetakse margi tehases Castle Bromwichis, liitub Jaguar
Heritage’i kollektsiooniga, tähistades nii 50 aasta möödumist päevast, mil tootmisliinilt tuli viimane
Jaguar E-Type.

Viimane F-TYPE on 5,0-liitrise V8 jõuallikaga Giola Green värvi kabriolett, millel on must katus ja Tan
Windsori nahksisu – sarnane 1974. aastal ehitatud 5,3-liitrise V12 mootoriga varustatud viimase E-
Type Series III kabrioletiga, mis registreeriti numbrimärgiga HDU 555N.

Eriline F-TYPE antakse üle Jaguari ajaloo hoidjatele – fondile Jaguar Daimler Heritage Trust (JDHT).
Auto liitub Jaguar Heritage’i kollektsiooniga, kus ootab ees eelkäija E-Type ning osaleb tänavu
mitmetel erilistel sündmustel.

Nii F-TYPE’i kui ka E-Type’i tootmise lõpp märgib uue põneva ajastu läve ning koguni lõpukuupäev on
sarnane. Nii, nagu viimane E-Type 1974. aastal kuulutas radikaalse Jaguar XJ-S-i sündi, valmistatakse
ka viimane F-TYPE ajal, kui Jaguar seab end valmis veelgi julgemaks muutuseks. 2025. aastal tuuakse
muutuste eesotsas välja uus neljaukseline elektriline GT, mis tõotab olla mitte millegi varasema
koopia.

Tegevdirektor Rawdon Glover ütles: „Jaguari asutaja Sir William Lyonsi ainulaadne nägemus oli olla
alati tulevikku suunatud, asjakohane ja originaalne. See on olnud Jaguari vundament läbi peaaegu
sajandi, arendades kaasaegset Briti luksust. Täna, kui tähistame F-TYPE'i ja meie 75-aastast
uuenduslike Jaguari sportautode ajalugu, ootame pikisilmi ka uue ajastu algust. Kujundame ümber
Jaguari margi, mis keskendub klientide vahetu kogemuse ja kaasa haaratuse suurendamisele,
tuginedes meie eesmärgile inspireerida nagu ei keegi teine.“

F-TYPE toodi esmakordselt kabrioletina turule 2013. aastal, olles Jaguari esimene kaheistmeline
sportauto peaaegu 40 aasta jooksul. See pälvis ülemaailmse tunnustuse ja nimetati 2013. aastal
maailma aasta autodisainiks (2013 World Car Design of the Year). Kupee debüteeris järgmisel aastal.

F-TYPE-i on toodetud 87 731 eksemplari ja see on saadaval 2025. aasta alguseni. JDHT andmete
kohaselt tootis Jaguar 72 528 E-Type’i, lõpetades viiekümnest autost koosneva eriseeriaga. Kõik
peale ühe värviti mustaks, eelviimase auto kerevärv oli British Racing Green ja see tarniti Jaguari
erakollektsionäärile.

Mõlemad autod asuvad Gaydonis JDHT-s koos viimaste XE, XF ja XF Sportbrake autodega, mille
tootmine lõpetati samuti hiljuti.