Meeleolukas rajapäev:
ajakirjanikud ja autoentusiastid panid Audrus proovile Jaguari tippmudelid

RACING

 16. juunil kogunesid Pärnusse Audru ringrajale Eesti autoajakirjanikud, autoentusiastid ja luksustoodete asjatundjad, et panna elamusterohke rajapäeva raames proovile Jaguari kõige muljetavaldavamad sportautod. Ringrajal sai kogenud juhendajate toel proovida kiirendamist, slaalomisõitu ning ka juhiabisüsteeme, mida Briti tootja oma mudelitele pakub.

Audru ringrajal oli proovimiseks Jaguari sportautode paremik. Asjatundjate juhendamisel said osalejad rajal proovida enam kui 500 hobujõudu arendavat V8 mootoriga Jaguar F-Pace SVR maasturit, mille arendamisel on oma panuse andnud Jaguari legendaarne Special Vehicle Operations osakond, ning 300 km/h tippkiirusega tõelist sportautot Jaguar F-Type.

SVR

Need mudelid on omasuguste seas ühed viimastest. Euroopa Liidu regulatsioonide tõttu on V8 mootorid turult kadumas ning müügile on jõudmas uue põlvkonna elektrifitseeritud sõidukid. Ka uued mudelid suudavad pakkuda sarnaseid tehnilisi näitajaid, kuid klassikaliste jõuajamite austajate jaoks jäävad V8 mootorid alati ihaldatuks.

Ka Jaguar liigub jätkusuutlikuma tuleviku poole, elektrifitseerides hoogsasti oma luksusmudelite valikut. Ettevõtte ReImagine strateegia näeb ette, et 2025. aastaks on kõik Jaguari mudelid elektrifitseeritud ning aastaks 2030 on Jaguarist saanud sajaprotsendiliselt elektriline bränd. Nii F-Pace SVR kui ka F-Type jäävad aga mudelivalikusse veel mitmeks aastaks, võimaldades entusiastidel ihaldatud pärl oma kollektsiooni lisada ning neid sarnaselt Audrus toimunud üritusele tõeliselt proovile panna.

„Nii F-Pace SVR kui ka F-Type pakuvad paljut, mida ihaldada. F-Pace SVR on küll linnamaastur, kuid see teeb silmad ette paljudele sportautodele – Jaguari SVO osakonna insenerid on selle iga oma liigutusega taganud. Jaguar F-Type’i näol on aga tegu puhtaverelise ja emotsionaalse sportautoga, millele suudavad konkurentsi pakkuda vähesed mudelid,“ ütles Jaguari Baltikumi ärijuht Justė Jarušė.

F-PACE SVR

Rajale paisati üle tuhande hobujõu


Pärnus kogunenud Jaguari sportmudelid andsid osalistele võimaluse kogeda Briti luksusbrändi tippklassi. F-Pace SVRi arendusse on oma panuse andnud Special Vehicle Operationsi (SVO) eriosakond ning F-Type’i loomisel on peetud silmas sportautode põhitõdesid: kiirus, juhitavus ja sõidunauding. F-Pace SVR on varustatud 5-liitrise V8 mootoriga, mis pakub koos mehaanilise kompressoriga 550 hobujõudu ja 700 Nm pöördemomenti, samas kui võimas F-Type suudab nullist sajani kiirendada vähem kui nelja sekundiga.

Kogenud juhendajate käe all said osalised rajapäeva raames brittide kaslased proovile panna. Lisaks ringrajasõidule tehti kiirendusining pandi slaalomsõidus mängu nii autode kui ka enda võimed ja oskused. Mitmeid osalisi lausa üllatas, kui täpselt Jaguari kõige võimsamad ja valjemad luksuslikud sportmudelid juhi igale käsklusele reageerivad. Seda nii luksusliku sportmaasturi F-Pace SVR kui ka sportkupee F-Type’i puhul.

“Ootasin pool aastat, et saaksin selle võimsa maasturi ka ringrajal proovile panna. Talvel, veebruaris, kui selle autoga tavaliikluses sõitsin, siis oli küll aru saada, et tegu on mugava ja võimsa autoga, aga ei olnud võimalik seda võimsust täies mahus tunda. Nüüd andis ringrada väga hea võimaluse auto head juhitavust proovida,” hindas oma sõidukogemust fotograaf ja luksusautode austaja Ardo Kaljuvee.

RACING

Parim kaaslane nii suvitama kui rajale


Rajapäeval said osalejad oma nahal proovida, milleks on tänapäevased sportmaasturid tegelikult võimelised. F-Pace SVR-i 550 hobujõudu juhitakse ratasteni läbi 8-käigulise automaatkäigukasti ning tänu dünaamilisele launch control süsteemile suudab sportmaastur 0–100 km/h kiirendada kõigest nelja sekundiga ja saavutada tippkiiruseks 286 km/h. Nutikad elektroonilised süsteemid ja SVO eriosakonna lahendused tagavad, et maastur säilitab täpsuse ja suurepärase juhitavuse ka suurtel kiirustel.

“Olen paljude sedaan- ja kupee-sportautodega sõitnud, aga nii võimsat maasturit veel proovinud ei olnud. Arvasin, et tal läheb kurvides oma kõrgusega keeruliseks, aga auto hoiab ennast hästi teel ja lausa haakub maapinnaga,” kommenteeris Kaljuvee oma muljeid pärast sõitu F-Pace’iga.

Spetsiaalsel SVO osakonna disainitud erimudelil on tavapärasest suuremad õhu sisselaske- ja ventilatsiooniavad, mis vähendavad aerodünaamilist takistust.

“Jaguari nutikas sõidudünaamika süsteem kannab väiksema koormuse korral võimsuse tagaratastele, ent on reguleeritud nii, et suudab sõidutingimuste muutudes iga telje ja ratta pöördemomenti reguleerida vaid sekundi murdosaga. Teravama sõidutunde jaoks on insenerid paigaldanud F-Pace SVR-ile ka jäigemad amortisaatorid, täiustanud stabilisaatoreid ja vedrustuse elektroonika algoritmid ümber programmeerinud,” selgitas sportmaasturi tööpõhimõtteid professionaalne rallisõitja Miko-Ove Niinemäe.

Tänu nendele ja paljudele teistele tippklassi lahendustele pakub F-Pace SVR suurepärast kombinatsiooni peremaasturist ja sportlikkusest, ilma kummagi osas järeleandmisi tegemata. “Sellega võiks nii suvitama kui ka rajale minna. Mõlemal juhul oleksid nii juht kui kaasreisijad õnnelikud,” nentis Kaljuvee.

F-TYPE SVR

F-Type – sportlikkuse tippklass


Mõistagi ei puudunud Jaguari rajapäevalt ka kaheukseline F-Type sportkupee, mida alles eelmisel aastal täiustati. Kui F-Pace’is arendab 5-liitrine V8 mootor 550 hobujõudu, siis võimsaim F-Type suudab toota kuni 575 hobujõudu, kiirendades nullist sajani kõigest 3,5 sekundiga. Võimsaima mudeli tippkiirus on piiratud 300 km/h peale.

Jaguarile omaselt ei tee ka F-Type järeleandmisi luksuse osas ning mitmed osalised märkisid, et hoolimata peadpööritavast kiirusest ja suurepärasest täpsusest kurvides ei hakanud sõites ebamugav. “Kujutan täiesti ette sellise masinaga sõitmist Itaalia ja Prantsusmaa kiirteedel või väiksemates külades veinimõisate vahel kruusateedel,” sõnas Kaljuvee.

F-Type on ehitatud alumiiniumkandmikule, see houab auto kaalu madalal, tagades sealjuures ülitugeva konstruktsiooni ja suurepärase juhitavuse. Võimsuse sujuva jaotumise igale rattale tagab ülikiire elektroonika ning vähemkogenud juhte aitab sõites spetsiaalne stabiilsuskontrollisüsteem.

“Paljude jaoks on täiesti arusaamatu, miks selliseid lärmakaid ja kiireid sportautosid vaja on. Kui F-Type’i roolis olnute nägusid vaadata, siis on väga selge, miks need mudelid lausa hädavajalikud on,” võttis Niinemäe rajapäeva emotsioonid kokku. “Usun, et tulevikus muutuvad need veelgi ihaldatumaks kui täna.”

Nii Jaguar F-Type kui ka F-Pace on proovisõitudeks saadaval Jaguari Tallinna salongis. F-Type’i hind algab Eestis 67 600 eurost ning F-Pace’i hind 63 750 eurost.

RACING

Jaguarist


Jaguar on juba aastast 1935 loonud kauneid ja dramaatilisi luksusautosid, eesmärgiga muuta oma klientide elu veelgi erakordsemaks. Täna kuuluvad Jaguari tipptasemel mudelivalikusse XE ja XF sedaanid, XF Sportbrake, F-Type sportauto, jõuline F-Pace luksusmaastur, E-Pace kompaktlinnamaastur ning täiselektriline I-Pace linnamaastur. Aastast 2025 muutub Jaguar uue disainiportfoolio ja eesrindlike uue ajajärgu tehnoloogiatega täiselektriliseks tänapäevaseks luksusbrändiks. Elektrifitseerituse poole tehakse samme ka juba täna – mudelivalikust leiab kerg- ja pistikhübriide ning täiselektrilisi sõidukeid.

Jaguar sotsiaalmeedias
- Facebook: https://www.facebook.com/JaguarEesti
- Instagram: https://www.instagram.com/jaguar_eesti/

Jaguari esindab Eestis kommunikatsiooniagentuur Velocita: [email protected]

I-PACE