• Sihikindel, puhas, ajatu: F-Type on osa rikkalikust suguvõsast, kuhu kuuluvad ühed kõige ikoonilisemad autod, mida maailm on iial näinud.
• F-Type 75: viimase mudeliaasta tähistamiseks loodud erimudelid annavad klientidele võimaluse tuntud mudeli sünnipäeva väärikalt tähistada. 450- või 575-hobujõulise 5-liitrise V8 mootoriga F-Type 75 ja F-Type R 75 eriväljaanded on saadaval nii kupee- kui ka kabriolettkerega.
• Eksklusiivsus: Unikaalse sise- ja välisdisainiga, rikkaliku varustuse ja unikaalse Giola Green Metallic kerevärviga eriväljaanded tähistavad väärikalt sisepõlemismootori võimekust – alates 2025. aastast muutub Jaguar vaid elektriliseks kaasaegseks luksusbrändiks.
• Köitev välimus, silmapaistev võimekus: F-Type’i võimsate mootorite valik hõlmab nelja- ja kaheksasilindrilisi variante võimsusega 300 kuni 575 hobujõudu, pakkudes juhile silmapaistvat sooritust ja heli, mida suudab luua vaid Jaguar.
• Nüüd saadaval: Esimesed tarned algavad 2023. aasta jaanuaris – aastal, mil Jaguari sportautod tähistavad oma 75. juubelit.
Tuleval aastal müügile jõudev Jaguar F-Type’i viimane mudelipõlvkond seab esikohale kõik selle, mis on ikoonilise sportmudeli aastate jooksul nii edukaks muutnud. See tähendab, et kliendid saavad endale uue auto valida lihtsustatud mudelivaliku seast, kuhu kuuluvad ka uued F-Type 75 ja F-Type R 75 erimudelid. Erimudelitel aitavad silma paista ainulaadsed sise- ja välisdisainielemendid, hoolikalt kureeritud tehnilised lahendused, eriline lisavarustus ning Jaguari sportmudelitele omane 5-liitrine V8 mootor.
“Uude ja põnevasse luksuslike elektriautode ajastusse astudes jääb Jaguar oma olemusele truuks. F-Type’i viimane ja silmapaistev mudeliaasta on kahtlemata suurepärane võimalus sportlike luksusautode 75. juubeli tähistamiseks,” ütles Jaguar Land Roveri Baltikumi turundusjuht Jakub Brodewicz.
Rikkalik pärand
Dramaatilise Jaguar F-Type’i rikkaliku 75-aastase ajaloo tähistamiseks loodud erimudelid kannavad endas kõiki väärtuseid, mis on aidanud mudelil aastate jooksul nõnda silmapaistvaks muutuda. Uutele mudelitele annavad esimesest silmapilgust äratuntava ilme Jaguarile omased teravad proportsioonid ja voolavad vormid, mis on inspireeritud 1948. aastal maailma kiireima seeriaautona turule jõudnud XK120 sportautost.
“Jaguar on juba 75 aastat olnud tuntud erakordsete sportautode tootmise poolest, mis pakuvad jõudlust, väledust ja maksimaalset sõidunaudingut. F-Type’i uued erimudelid jäävad nendele põhimõtetele truuks, pakkudes samas ka mitmeid unikaalseid lahendusi, et anda ajaloole veel üks võimalus särada, enne kui Jaguar 2025. aastast täielikult elektriliseks brändiks muutub,” ütles Jaguar Land Roveri peadisainer Matthew Beaven.
Uute erimudelite kere on valmistatud kergest kuid jäigast alumiiniumist, mis tagab juhtide poolt oodatud võimekuse ja täpsuse. Sõidurõõmu aitavad tagada ka võimekad mootorid, mis mõjutavad otseselt ka seda, milline konkreetne mudel välja näeb. Neljasilindriliste mootoritega erimudelid tunneb ära keskse väljalasketoru järgi, samas kui 450- või 575-hobujõuliste V8-mootoritega mudelid võib ära tunda nelja väljalasketoru poolest. Võimsamat R-versiooni aitab eristada ka kere pinnale kantud vaevumärgatav R-tähis.
Kõik uued F-Type’id on nüüd varustatud eriliste 20-tolliste velgedega, samas kui F-Type 75-l ja R 75-l aitavad silma paista läikivmustad, vastavalt viie või kümne kodaraga eriveljed. Erilisi täiendusi leiab ka F-Type’i reisijateruumist, kus juhile pakub oma sõiduki üle täielikku kontrolli 12,3-tollise puutetundliku ekraaniga 1+1 juhiala, mis võimaldab hallata kõiki soovitud sätteid. Samuti leiab juhialalt sportautole omase suure ja juhi vaatevälja keskele paigutatud tahhomeetri.
Juhile ja kaasreisijale parima kogemuse tagamiseks leiab F-Type 75 ja R 75 standardvarustusest kerged ja õhukesed Sport- või Performance istmed, mis ühendavad endas ergonoomika ja mugavuse. Eriversiooni standardvarustusse kuuluvad ka luksuslikud materjalid – näiteks Windsori nahk – ning istmete soojendus- ja jahutusfunktsioon.
Erakordne sooritus
F-Type 75 ja R 75 erimudelite kasuks otsustavad juhid saavad nautida tõeliselt vahetut sõidukogemust tänu arenenud esi- ja tagavedrustusele, peensusteni häälestatud elektrilisele roolivõimendile ning nutikale Torque Vectoring by Braking süsteemile. Parima juhitavuse aitab tagada täpselt disainitud kere ja veermik, kusjuures mõlemad erimudelid on varustatud ka aktiivse elektroonilise tagumise diferentsiaaliga (EAD). Kõik lahendused töötavad koos, et tagada sportautodele omane äkilisus ja võimekus.
Veojõudu ja dünaamikat parandab igal pinnasel Intelligent Driveline Dynamics (IDD) tehnoloogiaga rikastatud täispöördekoormuse süsteem (F-Type 75 lisavarustus, R 75 standardvarustus).
Kõik 300-hobujõulised neljasilindrilised F-Type’i mudelid on varustatud hoolikalt viimistletud monotube-tüüpi amortisaatoritega, samas kui F-Type 75 ja R 75 on varustatud Adaptive Dynamics ja Configurable Dynamics vedrustussüsteemiga. Nutikas Adaptive Dynamics süsteem optimeerib nii madalamatel kui suurematel kiirustel alaliselt amortisaatorite olekut, et tagada igal hetkel nii mugavus kui ka parim juhitavus, samas kui Configurable Dynamics süsteem võimaldab juhil endal vedrustuse jäikust, rooli kaalu, gaasipedaali käitumist ja käiguvaheti kiirust reguleerida.
F-Type R 75 on võimalik varustada ka erakordse sooritusega Carbon Ceramic Matrix (CCM) pidurisüsteemiga, mille osaks on 398 mm eesmised ja 380 mm tagumised pidurikettad, kuue- ja neljasilindrilised monoblokk-pidurisadulad ja kollane viimistlus.
Võimsad mootorid
F-Type’i võimsate ja äkiliste mootorite valikusse kuuluvad nii nelja- ja kaheksasilindrilised mootorid, mille võimsuseks on 300–575 hobujõudu. Kõiki mootoreid toetavad kaheksakäigulised Quickshift käigukastid, mida saab juhtida nii SportShift käiguvaheti kui ka roolile paigaldatud käiguvahetuslabadega.
Tagaveoliste sõidukite jaoks loodud 300-hobujõuline 2-liitrine turbolaetud neljasilindriline Ingenium mootor pakub oma maksimaalset pöördemomendi juba 1500 pöörde juurest, pakkudes sellega erakordset sooritust kogu pöörete vahemiku ulatuses. See tähendab, et nullist sajani on võimalik kiirendada kõigest 5,6 sekundiga ning sõiduki tippkiirus on 250 km/h.
Parima soorituse jaoks loodud 5-liitrine ülelaadimisega V8-mootor saavutab oma maksimaalse 580 Nm pöördemomendi juba 2500 pöörde juurest. F-Type 75 mudeli puhul veab mootor intelligentse veojõukontrolliga nelikveosüsteemi, või kui klient seda eelistab, on võimalik tagaveolise mudeliversiooni valimisel kogu mootori võimsus suunata ka vaid tagateljele. Mõlemad versioonid on varustatud aktiivse elektroonilise tagumise diferentsiaaliga, mis optimeerib veojõudu ning tagab nullist sajani kiirenduse 4,4 sekundiga ja tippkiiruseks 285 km/h.
Tõeliselt erakordse jõudluse kogemiseks on aga nelikveoline F-Type R 75 varustatud 575-hobujõulise V8-mootoriga, mille maksimaalseks pöördemomendiks on 700 Nm ning millega kulub nullist sajani kiirendamiseks vaid 3,5 sekundit ja mille tippkiirus on piiratud 300 km/h juures.
Esimesed erimudelid hakkavad klientideni jõudma 2023. aasta alguses – aastal, mil Jaguari sportautod tähistavad oma 75. juubelit. Jaguari ajaloos on tegu murrangulise perioodiga ning bränd on liikumas täielikult elektriliste sõidukite poole. Alates 2025. aastast saab brändist vaid elektriliste sportlike luksusautode tootja.
Jaguarist
Jaguar on juba aastast 1935 loonud kauneid ja dramaatilisi luksusautosid, eesmärgiga muuta oma klientide elu veelgi erakordsemaks. Täna kuuluvad Jaguari tipptasemel mudelivalikusse XE ja XF sedaanid, XF Sportbrake, F-Type sportauto, jõuline F-Pace luksusmaastur, E-Pace kompaktlinnamaastur ning täiselektriline I-Pace linnamaastur. Aastast 2025 muutub Jaguar uue disainiportfoolio ja eesrindlike uue ajajärgu tehnoloogiatega täiselektriliseks tänapäevaseks luksusbrändiks. Elektrifitseerituse poole tehakse samme ka juba täna – mudelivalikust leiab kerg- ja pistikhübriide ning täiselektrilisi sõidukeid.
Jaguar sotsiaalmeedias
- Facebook: https://www.facebook.com/JaguarEesti
- Instagram: https://www.instagram.com/jaguar_eesti/